2015. nov 06.

Mindenes

írta: lugosia
Mindenes

És akkor egy két új info! Hazaérkezésem új dátuma 2015.12.17. Igen, sikerült meghosszabbítani és áttetetni a jegyet. Szóval most épp az van szervezés alatt, hogy hova is menjek abban a két hétben. Több esélyes jelentkező is van. Vagy Peru (csak elég drága) vagy délre, Tűzföld, de az is drága, és még hideg is van :D Vagy Chile. Meglátjuk, hogy melyik lesz a befutó :)

Aztán amire őszintén nem emlékszem, hogy volt-e szó róla, hogy hogyan megy itt a magázás meg tegezés. Itt Buenosban mindenki mindenkit tegez, és azt mondják, hogy azért mert mi itt egy nagy család vagyunk, szóval mindenki családtagként beszél a másikhoz. Ezzel szemben Montevideoban pl még mindenki magáz, mert régen magázós formát használtak, és azt szokták meg, és udvariasságból most is azt használják. Érdekes :D

Asszem azt még nem is említettem, hogy milyen „édes” lakótársaim vannak. Csótányok! Na azért annyira nem vészes, végülis hozzájuk lehet szokni….gondolkoztam is rajta, hogy viszek haza párat mutatóba :D Viccet félretéve, amióta leköltöztem itt tényleg elég sók csoti mászkál fel alá. Még irtás után is :( Na de ez adja a hely szépségét :)

Megműtettem a kezemen lévő gangliont is, mert volt egy nagyon kedves magyar orvos, aki felajánlotta, hogy megcsinálja nekem, és itt még van időm pihentetni is! Még otthon sem vagyok, de már kb márciusig meg van szervezve a program : ))))!

Van itt Buenosban még egy sétány, amit úgy is hivnak, hogy El paseo de la historieta. Ez egy kis sétány, ahol különböző mesefigurákkal lehet találkozni, akiket itt mindenki ismer. Nagyon kis hangulatos dolog, Nekem nagyon tetszett, annak ellenére, hogy nem találtam meg az összeset, mert kis nyilakkal jelzik, hogy melyik hol van, de az egyik nyíl kifogott rajtam :D

íme pár kép róluk és rólam (rákattintva van több kép :D)

Itt az autókereskedők úgy hirdetik az eladó autókat, hogy kitesznek a tetejére egy palackot, és az jelzi, hogy az adott autó iránt lehet érdeklődni. Hát ez is valami helyi dolog :)

És akkor még egy kis kitekintés az 56-os megemlékezésekről, melyről itt a cikk:

https://www.nemzetiregiszter.hu/meg-mindig-emlekezunk-1956-emlekerol-szolt-az-utolso-oktoberi-het-buenos-airesben

Közben munkában is a végéhez közeledünk, utolsó szombati suli lesz a jövőhéten, mindenhol évzáró ünnepségek és ebédek vannak, meg megy a szervezkedés is, hogy kivel mikor talizzunk utoljára. Szóval ismét egy korszak lezárásához közeledünk….

Szólj hozzá