2015. jún 16.

És már a nagykövetségen is jártunk

írta: lugosia
És már a nagykövetségen is jártunk

Hát már a 2. hét is eltelt, és kezdünk belejönni az itteni létbe. 

A Mindszenty este jól sikerült, bár az előadás számomra nagyon tömör volt, főleg, hogy spanyolul mondták az egészet, de mivel előző este utána olvastam, így azért nem hangzott annyira kínainak :) Utána volt egy vacsora is, ahol segédkeztem, vacsiért cserébe :D A menü: pörkölt galuskával vs csirke gombás szósszal vs székelykáposzta volt egy kis borral. Itt mindenki borozik, és általában vörösbort isznak. (Akkor is ha vezetnek). És az este fénypontja a dobos torta volt. Nem vagyok egy édesszájú, de ez isteni volt! (Nálam természetesen a főételek közül a pörkölt nyert.) 

Pénteken itt segédkeztem, aztán du. 3-ra mentem a Lutheránus templom lelkészének özvegyéhez, Hefty Kató nénihez, aki tündéri volt velem. Ott volt még két helyi srác is, akik a gyülekezet tagjai, és együtt kávéztunk. Itt mindig mindenki megkínál kávéval vagy teával, és vmi édes sütivel. Mire rátérsz a tárgyra eltelt egy óra :) De nagyon aranyosak! Szóval ettünk, aztán Kató néni megmutatta, hogy mibe tudnék nekik segédkezni. A gyülekezet történetét kellene összegezni, az 1952-80as évekig -kézzel írott -  jegyzőkönyvek alapján (amit jórészt a férje vezetett). Szóval elvileg heti 4 órában neki segítek, de elhoztam magammal, és majd itthon dolgozom rajta, és majd csak két hetente megyek oda, mert így egyszerűbb. 

Segítettem ott rendet rakni, meg sokan elhozzák oda a ruhajákukat, hogy a gyülekezetnek, vagy a rászorulóknak adják, Kató néni jófej volt, mert mondta, hogy nem hiszi, hogy van elég ruhám, uh ha látok vmit, és jó rám, akkor nyugodtan vigyem el, és majd mielőtt elmegyek, akkor visszaviszem, és majd akkor elajándékozzák. Szóval magamhoz szólítottam egy pár darabot, hogy ne érezzem olyan üresnek a szekrényemet :) Ezek melett amúgy spanyol gyakorlásnak is nagyon jó volt, mert a két srác nem beszél semmilyen nyelvet, uh fel kellett kötnöm a nadrágom, hogy ne csöndben üljek ott egész du. Sokat megértek, de egyenlőre minden dánul jut eszembe (pedig nem is tudok dánul sem, de most olyan szavak is eszembe jutnak, amiről azt sem tudtam, hogy létezik :D ) Szerencsére itt mindenki nagyon figyel arra, hogy lány este ne mászkáljon egyedül, igy Lean és Rodriguez hazakísértek. Mondták, hogy szívesen segítenek, vagy turistáskodnak velem, ha gondolom. Sosem árt egy helyi idvez :D

Szombaton ismét ZIK volt, egy földrajz és egy magyar óra. Lekenyereztem őket, vagyis inkább lecukroztam őket, úgyhogy szerintem beloptam magam a szívükbe :D

Utána Verával beültünk a lassan már törzshelynek mondható sarki 'ebédlőnkbe', aztán felmentünk hozzá. Útközben beszereztünk egy-két sört, mert este a többiekkel néztük a Paraguay-Argentina focimeccset

20150613_161631.jpg

A meccs annyira nem hozott lázba, (2-2 lett) de szocializálódtunk egy kicsit...aztán még ott maradtunk megnézni a REGŐS néptáncosok próbáját. Készülnek a februári táncfesztiválra.

Vasárnap itt a Mindzsentynumban volt Ars Hungarica Concert és képkiállítás illetve vacsora, amin ismét csak segédkeztem. A menü ugyanaz volt, csak már nem jutott a dobosból :( Az Ars Hungarica magyar klasszikusokat játszik, de az együttesből senki sem magyar. A kiállításon Magyar László és Roth Péter képei kerültek kiállításra.

dscn1924.JPG

A képek a háttérben látszódnak :)

dscn1925.JPG

Hétfőn a nagykövetségre mentünk illemlátogatásra. Nagy Balázs konzullal már a trianoni estén találkoztunk, de ma a nagykövetet is megismertük. Előtte sétáltunk egyet, mert ugyan itt azt mondják, hogy hideg van, és tél, kb 15 fok, és napsütés volt.

Este ismét gyűlés, és vacsora, ahol segédkezem. Közben meg persze az ilyen eseményekről cikkeket írok, ami megjelenik itt a Buenos airesi Hírmondóban, meg otthon a nemzeti regiszterben. Sajnos az első cikkem, amit többetekkel meg is osztottam kis átírásra került, így vannak benne teljesen értelmetlen mondatok is, de rajta vannak a hiba kijavításán. Azóta írtam még kettőt, meglátjuk mennyit közölnek belőle.

Közben kaptunk egy mailt, hogy a program mindkét koordinátora felmondott, úgyhogy mindenki kiváncsian várja a folytatást....muhaha!!!

íme még egy pár életkép:

Egy tangó mindenek felett

20150615_133722.jpg 

Fő a biztonság (sok környéken így védik a házakat, és a jobb környékeken még bódé is van a sarkokon, őrszemekkel)

20150613_164740.jpg

Játszik.....pálmafával :)

picsart_1434408385424.jpg

Táncol.....hahaha

fotorcreated_tango.jpg

Nagykövetség

20150615_135341.jpg

Csak mert tetszik: 

20150615_162507_1.jpg

Metróállomás....csak mert tetszik

20150615_165432.jpg

Szólj hozzá