2015. sze 01.

La Boca

írta: lugosia
La Boca

A hétvége eléggé izgalmasan telt, mert intenzív magyar hétvégét csináltunk a gyerekeknek,a kik amúgy a szombati iskolába járnak.

Mivel ma már megírtam a 10 oldalas beszámolómat, amit haza kell küldeni és megírtam a cikkek is a 7végéről, így megengedem magamnak a luxust, hogy ide most bemásolom az amit az újságnak írtam :)

"28 együtt eltöltött óra, 18 lelkes diák, 11 önkéntes tanár, megszámlálhatatlan feladat, sok kreatív megoldás, még több jókedv és egy elmondhatatlan érzés…..az összetartozásé. Én azt gondolom, hogy így lehetne legjobban összefoglalni a hétvége eseményeit.

Tavalyi sikeren felbuzdulva ismét megrendezésre került a magyar intenzív hétvége a Zrínyi Kör diákjai számára. A hétvége ugyanúgy kezdődött, mint bármely másik „ZIK”-es hétvége, vagyis 10 órakor gyűltünk az olivosi Szent László Gimnázium épületében és kezdtünk neki a szokásos menetrendnek, vagyis az 5 csoport külön tanításának. A 2. óra után a 3 legkisebb csapattal (Szőlő, Barack, Cseresznye) nekivágtunk a hosszú buszútnak Olivosról Palermoba (Mindszentynumba), hogy ott folytassuk a tanórákat, játékos formában. Az intenzív magyar hétvége fő célja a magyar oktatáson kívül a közösségformálás, és az élményszerzés. A csapatok néha együtt, néha külön dolgoztak, de nem volt megállás egészen az esti órákig. Különböző tanárok, különböző feladatok, hol kint, hol bent, hol lent, hol fent, de mindig valamilyen kreatív formában. A földrajz óra mellett sok kézműves foglalkozás volt, mint pl. nemezelés, maszkrajzolás, és még a csocsó gyártás sem maradhatott ki. Volt csoport, aki a „bolond boltban” vásárolt, ahol összekeveredtek az áruk nevei, volt, aki nyaralásra pakolta be a bőröndöt és a legkisebbek divatbemutatót is rendeztek. Este a kicsik filmet néztek, míg a nagyobbak a városban folytatták a feladatok megoldását. Még olyan trafikost is találtak, aki ’magyarul’ válaszolt a kérdésükre J.

Másnap, reggeli után a művelődés a Szépművészeti Múzeumban folytatódott, ahol 3 csoportban fedeztük fel a helyi művészeti értékeket. Nagy meglepetésünkre több magyar vonatkozású művet is találtunk a múzeumban. A tartalmas hétvégét egy közös ebéddel zártuk, melyen már a szülők is részt vehettek.

Hatalmas köszönet a szervezésért és a tanároknak a több éves fáradhatatlan munkájáért és kitartásáért mellyel ennek a kivételes családnak az összetartozásáért dolgoznak nap, mint nap."

és a hozzá tartozó kép:

zik_intenziv_lugosi_anna.jpg

Amúgy megjelent a beszámoló az augusztus 20-i megemlékezésről is: https://www.nemzetiregiszter.hu/egy-piros-betus-nap

Mikor elmentek a gyerkőcök, vasárnap du. mennem volt a mehetnék, így ellátogattam Bocaba. Azt mondják, hogy elég veszélyes környék, és hogy nem nagyon van ott semmi más pár színes házon kivül, de én látni akartam, és nem is bántam meg. Szerencsére a Jolly Joker járatom - ami elvisz mindenhova - végállomása ott van. 

Ezt a részt olasz résznek is hívják. Persze azt tudni kell, hogy az argentinok 99%-a vmilyen bevándorlónak a leszármazottja, így persze nem meglepő az sem, hogy sok olasz van errefele.  Ez a rész amúgy mint vmi művésztelep is szolgál. És persze amiről híres, azok a színes házak. Összeismerkedtem ott egy festővel, és ő mesélte, hogy azért ilyen sokszínű minden, mert amikor az olaszok megérkeztek, és elkezdték belakni ezt a részt nagyon nem volt pénzük, Halászatból éltek, és kb a hajófestésből megmaradt festékekkel kezdték lefesteni a lakóházakat. De mivel egyikből sem volt elég, ezért volt ami csak az ablakra volt elég, vagy csak egy-egy falszakaszra, és aztán valamilyen más színnel folytatták.Igy lettek színesek a házak. Ami persze egészen addig nem is lett volna érdekes, amíg valaki el nem kezdeni megfesteni ezeket a házakat, és híres nem lesz vele :) Azóta ez a város egyik szimbóluma. Azonkívül, hogy sok művész van errefele ez az egyik központja a tangónak is. Az utcán is tangóznak az emberek, és persze ezzel húzzák le a turistákat, hogy itt egy kalap meg egy sál és egy kisebb vagyonért pózolhatsz is egy tangó párossal vagy csinálhatsz róluk fényképet. De persze ez a világ minden részén így működik, szóval miért épp itt nem lenne ez? :)

Tangózni nem voltam, fotóért sem fizettem, de járkáltam vagy két órát a színes házak rengetegében, ami nekem nagyon nagyon tetszett. A másik meg, hogy itt valahogy mindenki mindenkivel elkezd beszélgetni az utcán, és ez szerintem tök jó, én nagyon élvezem, hogy ilyen nyitottak. És persze, hogy mindenki megdicséri a spanyolomat - vagyis castellanomat - hogy ahhoz képest, hogy nem vagyok idevalósi milyen jól megy. Persze ez nem igaz, de azért vannak jobb napok amikor olyan meggyőzően tudok bólogatni, hogy elhiszik, hogy megértettem amit mondanak :D

Innen való amúgy az egyik leghíresebb focicsapat a La Boca (Innen van Boca Junior is, meg anno Maradona is itt játszott). És néhány helyen még a kövek is színesek! :)

Szóval itt egy "pár" kép. Ide még vissza kell mennem!!! Mivel több képet illesztettem be egyszerre rá kell kattintani erre a képre, és akkor megnyílik a többi is!

Szólj hozzá