2015. jún 11.

És máris egy hét eltelt....

írta: lugosia
És máris egy hét eltelt....

Hát egyedül maradtam....Fanni elment tegnap este...na de ne szaaldjunk ennyire előre, mert még volt 3 napunk előtte. Hétfőről beszámoltam az előző blogban, szóval igazából csak két nap maradt :D

Kedden 24 órás sztrájk volt, leállt a teljes buszos és metrós közlekedés. Októberben lesznek a választások, és az egész város hőzöng. Nagyon nincsenek megelégedve a jelenlegi kormánnyal, de mivel közelednek a választások, és mint mindenhol itt is fűt fát igérnek, igyekeznek minél többet kihozni ebből a szituációból. Persze az számomra még nem derült ki, hogy elértek-e valamit ezzel a sztrájkkal, de gyanitom max csak igérgetést....Szóval kedden bent sétálgattunk Fannival itt Palermoban, szuper kis utcák vannak, és rengeteg jobbnál jobb kiülős hely. Itt persze most késő ősz van, szóval kb üresek a kiülős helyek, pedig 20 fok körül van....az itt rossz időnek számít!

20150610_160558.jpg

fotorcreated_buenos_aires2.jpg

fotorcreated_buenos_aires.jpg

Kedd este végre valahára sikerült végignéznem az Evitát :) Úgyhogy büszke vagyok magamra! Mondjuk nem volt életem filmje, de legalább ezt is kihúzhatom a bakancslistáról! Meg már villoghatok, hogy persze láttam. A következő, amit meg kell néznem (már spanyolul) az Eszeveszett mesék, mert itt valahogy mindenkinek az az első kérdése, hogy azt láttam-e. Szóval be kell hozni a lemaradást :D

Szerdán 12,30-ra mentünk a magyar párhoz akinél múltkor boroztunk, meghívták Fannit (én meg vele járok egy csomagban :D ) búcsúebédre. Volt tárkonyos leves, pecsenye krumplipürével és házi bukta! Végre valami finom laktató koszt! Márti tényleg zseni a konyhában.

Utána még összefutottunk Laurával, hogy ő is el tudjon köszönni Fannitól, elksértük spanyolra, aztán hazajöttünk, összepakoltunk, és kikísértem Fannit az állomásra. Az út kb 45 perc, elindultunk 1,5 órával hamarabb, de így is majdnem lekéstük....Útközben át kellett szállni taxiba, hogy kiérjünk Retiro-ra, vagyis az állomásra. Sikeresen elértük, búcsút vettünk, és én elindultam visszafele. Hát nem mondom, hogy életem legjobb 15 perce volt, mire megtaláltam, hogy honnan megy a busz....mivel taxiztunk ezért nem tudtam, hogy hol áll meg a busz, így bolyongtam egy ideig. A Retiro kb olyan mint 5 Keleti pu együtt.....mind méretileg, mint "társaságilag". Aztán elővettem ékes spanyoltudásom, és megkérdeztem, hogy ugyan merrefele vagyok, és merre van a busz. Szerencsére itt mindenki nagyon kedves és segítőkész. Szóval útbaigazítottak, hogy menjek végig egyenesen, át a lámpán és ott lesz egy tér, annak a sarkán, Már épp örültem, hogy akkor ez nem is olyan bonyolult, de persze a térnek 8 sarka volt....pffff Na mindegy, megtaláltam, és elég gyorsan haza is értem a busszal. Itt a Jolly Joker járat a 152-es, az elvisz mindenhova :) 
A közlekedés amúgy elég bonyolult, iszonyat sok busz van, de van olyan, hogy 4 különféle 60-as busz közlekedik. Szemfülesnek kell lenni, hogy megtaláld a buszmegállót, és ahhoz is, hogy jó irányba szálljál fel. Az utazás elég olcsó, mert a legmesszebbi helyre is csak 4 pesot kellett eddig fizetni. Van egy kártya (Sube), amit kb bármelyik sarkon fel tudsz tölteni, és amikor felszállsz a buszra bemondod, hogy meddig mész, vagy hogy mennyiért mész - persze ehhez ismerned kell az árakat, szóval én mindig azt mondom, hogy meddig, csak ahhoz meg az állomásneveket kell tudni - és akkor levonja a kártyáról. A metro egy kicsit drágább, főleg, hogy ott 4,5 minden út, még akkor is, ha csak egy vagy két megállót mész. A busz csak akkor áll meg a megállóban, ha leinted, és még kb menetközben kell felszállni, mert lelassít, és nyitja is az ajtót. Még fel sem szálltál, és már indul is tovább. Szóval ezt is meg kell szokni!

A tájékozódást az nagyban segíti, hogy kb négyzetben van minden, szóval nem is azt mondják, hogy hány utcát mész merre, hanem, hogy hány quadrat kell menni, hogy odaérj. Ez kb blokkot jelent magyarul. Mi nagyon jó helyen lakunk, könnyen megközelíthető szerencsére, és a buszok mennek egész éjjel!

Csüt reggel összepakoltam, meg kicsit rendeztem a szobát, aztán elmentem futni, mert már nagyon hiányzik a mozgás, és gondoltam feltérképezem a környéket is egy kicsit. Meg tudnám szokni a 20 fokos telet és pálmafát futás közben :)

20150611_120654.jpg

Nem életem képe, de nem vagyok egy nagy szelfis, és különben is nem engem kell nézni, hanem a pálmafát :)
Itt a közelben van egy botanikus kert, az állatkert és több nagyobb park is, úgyhogy arrafele vettem az irányt. Sajnos főleg beton van :(

Kedden voltunk több fitness teremben is Fannival, infokat gyűjteni, és megemlíteni, hogy edző vagyok, és szívesen tartanék órát valahol. Egy helyen meghagytam a telszámomat, egy másikra pedig átküldtem a CVmet, amit előtte Google segítségével spanyolosítottam kicsit :D Nem sok reményt fűzök hozzá, mert itt nem sokan beszélnek angolul, nekem meg annyira még nem jó a spanyolom, de megpróbálni meg kell :)

Ma este lesz itt a Mindszentynumban (ez az egyik magyar ház ahol lakom) egy spanyol előadás és vacsora Mindszety életéről. Magdi a mentorom nagyon készül, csinált töltött káposztát, pörköltet és dobos tortát is. Ő sokszor itt alszik, illetve vmi gondokféle is itt azt hiszem.

Már van program péntekre és szombatra is (melo) és hétfőn megyünk a nagykövetségre lejelentkezni. Kitartás, mindjárt hétvége, és ne szenvedjetek olyan nagyon, a melegtől :P

 

Szólj hozzá