2015. júl 28.

Salta la linda

írta: lugosia

Na és akkor a várva várt beszámoló! Egy kicsit csalni fogok, mert a szülők nem bírták ki, így nekik küldtem közben is updatet, így most azt fogom ide bemásolni. De a család kivételével a többieknek legalább újdonságként fog hatni :)

1-2. nap, megérkezés, Purmamarca-Tilcara-Humahuaca

Szóval tegnap két órás késéssel de megérkeztünk. A busz nagyon kényelmes volt, egészen ággyá alakítható ülésekkel, vacsival, borral, reggelivel, és mindezt 1 megállással!Hihetetlen. Persze tankolni megálltunk és csak egy rövid szünet volt reggeli előtt ÉS még a WCt is lehetett használni, volt reggeli kv is, szóval pazar volt :-)
A hostelt is elég hamar megtaláltuk, kaptunk egy 4ágyas szobát ketten. Nagyon jópofa a szállás, színes, sok a fiatal és a központban van. Itt a szálláson viszont kiderült, h vas este full ház van uh nem biztos h lesz szobank (mert neten csak egy éjszakára foglaltunk) de majd megoldják. Aztán itt lefoglaltunk egy túrát másnapra, m a hostelben fél áron volt mint amikor a neten néztük. Aztán du/este felfedeztük Salta belvárosát is. Van egy szuper édes főtér egy rózsaszín(!!!!) katedrálissal meg csomó édes kis utca. Közben találtunk egy irodát ami kb. még a hostelhez képest is féláron van, szóval ott egybe lefoglaltuk a 4 túrát egybe és sztem elég jó üzletet kötöttünk :-)
Aztán vacsiztunk egy helyi empanadás helyen, amit a hosteles főnök ajánlott. Az empanada ugyanúgy néz ki, csak más a töltelék...hát belekostóltunk mindenbe....a belsőségekkel töltött (persze nem tudtuk, h a fantázianév mit jelent de asszem egy életre megtanultuk.....)
Aztán még vettünk helyi sört amit a teraszon ittunk meg és közben még a tulaj meg a haverja is csatlakozott hozzánk. Aztán 1 fele mentünk lefeküdni m 7.30kor indult a túra.
Első napunkon Humahuacaba mentünk. GYÖNYÖRŰŰŰ!!!! Út közben töb  helyen is megálltunk. Az első Purmamarca ami kb féluton van és az már nem Salta hanem Jujuy tartomány. Ott vírìtottak a színes hegyek..persze nem vmi nagy csodára kell gondolni csak a különböző kőzetek színei. És a hegyek lábánál az a kis városka. Hihetetlen cuki!!! Persze sok sok helyivel, árussal és szuvenírral :-) utána még megálltunk Tilcaraban az inka birodalom romjainál ami szintén hihetetlen volt. Kaktuszok, romok, piramis....aaaaa leirhatatlan!!!
Humahuacaban pedig voltunk egy helyi ebéden ahol megkóstoltuk a locrot-ami leginkább egy főzelékhez hasonlít és kicsit olyan mindent bele:kukorica, hús, hagyma, ezek amiket felismertem de a többi.....- a másik amit kértünk (feleztünk Verával) az lámahús. Egész finom volt de nem lesz a mániám az biztos :-)
Visszafele még megálltunk egy kézműves helyen ahol láttunk lámákat is.este 8fele értünk haza. Most épp azt tervezgetjük, h hova megyünk vacsizni és kipróbálni a helyi bort.Itt barátság nap van, uh a hosteles áthívta pár haverját iszogatni és meghívott minket is. Szóval ez a mai program :-) ime pár kép is :-D Jah és az utolsó - a panorámák előtt- kép a baktérítőről :)

3. nap, Cachi

Itt hétfőn a Barátság napját ünnepelték, igy a hostel tulaja áthívta a haverjait enni meg iszogatni és meghívott minket is. Kellemes volt, borozgattunk meg sokat beszélgettünk. Vera nem tud spanyolul, uh én sokat fordítgatok.
4kor mentünk el lefeküni és 7.20kor már indultunk is a következő túránkra, ami délre vezetett Cachiba.
Salta-t úgy is hívják, h Salta la linda ami annyit tesz, h Salta a szépség. Ez onnan jön, h a város kecsua neve Saha (vagy vmi hasonló) volt és az annyit jelent, h Tierra linda, vagyis szép föld. Amikor az 1900s években megváltoztatták a nevét akkor kapta a Salta la linda nevet. Salta és Jujuy tartomány nagy része dohány termelésből és turimusból él. Itt termelik Argentina dohány forgalmának mintegy 70%t. Salta amúgy a 3.legrégebbi település.
Az út kanyargós és nagyon változatos volt. Keresztül mentünk esőerdőn is. Hihetetlen élmény volt de egyben hideg és esős is.
A hegy túloldalán van egy iskola és a régióban lakó gyerekek mind oda járnak. Ez egy bent lakásos iskola, h a gyerekeknek ne kelljen napi 5-6órát gyalogolni.
Beléptünk egy nemzeti parkban is ahol különböző kaktuszfajok vannak. A több mint 200fajból itt kb 30 található.
Volt ott is egy kis fotó szünet, majd mentünk tovább Cachiba. A város tündéri, nekünk nagyon tetszett és nagyon finomat ettünk amit egy helyi borral is megkoronáztunk :-)
Visszafele még megálltunk egy kis kápolnában 3840méteren. A kápolnát Földanyának szentelték és a gyertyák mellett cigarettát is égettek a káponában mely a békepipát jelképezi. Minden év augusztusában rendezik a Földanya ünnepét ahol mindenki áldoz vmit, mint pl kávé, máté, rizs vagy éppen ami van.
A kápolnában még volt cocalevél is ami a kokacserje levele és itt nagyon sokat használják. Pl jó a magassági betegség ellen illetve ébren tart. Minden helyi ezt rágcsálja. Mi is kipróbáltuk de engem vhogy nem kapott el a feelingje.
Az egyik megállónál vettünk kecskesajtot meg vörösbort, uh este azt csemegéztük.
Persze már korán ágyban voltunk mert reggel indultunk a 14órás túránkra a sóbányákhoz.

4. nap, Las Antonios de los Cobres - Las Salinad Grandes - Purmamarca
Mai útvonalunk ismét északra vezetett. Első megállónk San Antonio de los Cobres ami Saltatól észak nyugatra található. Odáig az út a vonat útvonalát követte. A vonat neve Tren de las Nubes vagyis a felhők vonata. Elég különleges de sajnos nagyon drága is ès nem mivel tél van ezért nem is indul minden nap (pedig volt olyan terv is, h ezt a szakaszt vonattal tegyük meg)....szerencsére azért láttuk a vonatot is :-) San Antonio de los Cobres egy bányászváros, az utolsó ahol még civilizáció van, uh ott ebédeltünk is. Kipróbáltuk a helyi tésztát és ismét egy rántott láma hússal kísértük. Verával mindig különbözőt kérünk és felezünk, h minél több dolgot ki tudjunk próbálni :-)
Utunk utána a Sótavakhoz vezetett. Ott már nagyon tűzött a nap szerencsére :-) utána ismét Purmamarcába mentünk, ahol első nap már láttuk a színes hegyeket :-)
Az út során kétszer is 4000m felé mentünk szóval ma volt nagyon melegünk és fáztunk is eléggé....
Holnap (vagyis mire Ti olvassátok már aznap) szóval szerdán van az utolsó túránk, délre megyünk ismèt.
Szuper utazási irodát találtunk és igy, h mind a 4utat velük foglaltuk le így sokkal olcsóbb volt. Amikor neten nézegettem az árakat akkor kb 2500pesora jött ki a 4túra. Végül 1270ből megúsztuk.égiscsak ragadt rám vmi üzletiesség :-D
Na majd még holnap beszámolok az utolsó túráról aztán csüt du indulunk vissza és újabb 19órás buszút Buenos Airesbe. Itt a helyiek nagyon nem szeretik a fővárost. És ami azt illeti ilyen természet mellett meg is értem, h menyire idegenkednek attól a beton dzsungeltől ami ott van. Én is szívesebben lennék itt :-)
Na de a fővárosban legalább pörög az élet :-D

5. nap, Cafayate

Mai és egyben utolsó túránk ismét délre, Cafayatéba vezetett ami a borok területe.
A túra rövidebb volt, mint a többi, csak 10,5órás volt. Iszonyat jófej sofőr és guide volt velünk
Erre a túrára jött még egy ausztrál lány is aki szintén a hostelbe szállt meg. Mellesleg neki az anyukája magyar de nem beszél magyarul. Szóval vele voltunk ma többnyire. Az utunk két völgyön és kanyonon vezetett keresztül, ahol csak visszafele álltunk meg. Cafayateban voltunk egy borkóstolón amin kaptunk egy fehér meg egy vörösbort kóstolni. Meg persze sok skk infot amiből nem sokat értettünk. Az ausztrál lány sem beszél spanyolul így fordítottam angolra és magyarra is. Lehet el kéne mennem tolmácsnak :-D
Ebédre ismét láma húst választottam, mert a csirke már olyan snassz :-) Láttunk gyönyörű canyonokat is, melyeknek szupi echoja is van
Íme pár kép a mai napról is.

Szóval összegezve a túra szuper volt, és akkor még itt van pár kép Saltaról is, hogy az nehogy lemaradjon!

Remélem mindenki kiváncsiságát sikerült kielégíteni :)