2015. jún 25.

Életjel :D

írta: lugosia
Életjel :D

Tudom tudom nem írtam, de nem történt semmi különös azóta :) 

Na jó, ez így nem teljesen igaz, mert pont, hogy peregnek az eseméynek, és mire este hazérek hulla vagyok. 

Talán ami nagy történés, hogy elkezdtem spanyolra járni. Van nem messze (40 perc) egy nyelvsuli, ahol inteziv kurzusra iratkoztam, kiscsoportos foglalkozás keretén belül. Annyira kis csoportra sikerült, hogy azóta is egyedül vagyok :) Az a jó a nyelvsuliban, hogyha nem tudok menni, akkor nem kell fizetni, csak szólni. Minden nap 9-11 között van, és mivel egyedül vagyok, nem kell félni, ha egyszer nem tudok menni lemaradok :D Két tanár van Judit és Maria. Mindketten nagyon aranyosak. Általában beszélünk egy órát, aztán nyelvtanozunk egy kicsit. Ez persze saját pénzből meg, meg az időmet is úgy kell szervezni, hogy beleférjen, de egyenlőre nagyon tetszik.

Voltam a futni Adriannal akit itt ismertem meg. Nem olyan messze van a Largo de Palermo, ami két tavat foglal magába, és gyalog belátható távolságra van, ami itt nagy szó! :) Meg voltam edzeni Lic-el, akit szintén itt ismertem meg, és véletlenül személyi edzőként dolgozik, és van egy terme kb 10 perc sétára a spanyoltól. Szóval egész jó ismerettségeket kötök :D

Múlt héten sokat dogloztam a jegyzőkönyveken, ami nem valami izgalmas :(

Pénteken voltunk Alexandráéknál vacsizni. Ő az, akivel otthon is találkoztunk már. Nagyon aranyosan voltak, és finomat főztek :) Ott voltak Lauráék is, meg Vera is.

11221795_10153119498973393_430453917045331780_o.jpg

Szombaton nem volt suli, de voltunk táncpróbán, és utána volt asado, mert közben megérkezett Mariann és Tibi is,akik a néptáncos pár, akik szintén a program keretében jöttek ki, csak ők 9 hónapig maradnak, mert mennek át Uruguayba is. Kihozták a két gyereküket is. Az asado kb annyit tesz, mint otthon a grillezés. Ott voltunk kb 2ig, kellemes volt nagyon. Mi meg készültünk kakaós csigával. Vagyis Vera készítette, mert én közben el voltam foglalva az utazás szervezéssel :)

 

picsart_1434828121408.jpg

20150620_211237.jpg

Pénteken Veránál, szombaton meg Lauránál aludtam, mert mindkét esemény a város másik felében volt.

Na igen, és az utazásszervezés :) Júl 17-24 megyünk fel északra, Saltaba (Verával). A túra a következő lesz:

argentina.PNG

és onnan lesz 3-4 nap túra ezekbe az irányokba

fotorcreated_2.jpg

Szóval két túra északra, meg két éjszaka délen, Állítólag csodás. Meglátjuk :D

Vasárnap kimentünk Disznótorra Valentin Alsinára, amiről később még majd írok többet, mert nálunk végzem a kutatómunkám, ügyhogy lesz alkalmam jobban megismerni azt a közösséget. Az egyik legrégebben létező közösség, idén ünnepli a 80. évfordulóját, csak sajnos eléggé elöregedőben vannak, így már kevésbé aktívak, és elég messze vannak a várostól, így 3-4 havonta vannak összejövetelek. Most disznótoros volt.

fotorcreated_3.jpg

A hét elején ismét spanyoloztam, és voltam kint Valentin Alsinán is megismerkedni a gyülekezet tagjaival, illetve megbeszélni, hogy miben, hogy tudok segíteni, Megyek következő szerdán is, majd akkor beszámolok erről.

Holnap lesz a Szt. László Gimi László napi ünnepsége, ahol elvileg szépkiejtést oktatok, úgyhogy oda megyünk Magdival (mentorom) reggel. Utána megyek a Lutheránus gyülekezethez, és este itt lesz Táncház. Szombaton ZIK suli, cserkészet, parancsnoki átadás tábortűzzel, szóval szörnyen szoros a program :D

Amit még meg akartam osztani veletek: az itteni "gyors" kaja, empanada, amit kb 50 féle különböző töltelékkel készitenek, de a leggyakoribb a csirkés, húsos, vega, vagy sajtos sonkás. Valami egész hasonló volt amúgy Nepálban is, csak ott momo néven futott. Ezt könnyű elkésziteni, és sokáig eláll.

dscn1875.JPG

És hogy akkor valami újat és hasznosat is mondjak. íme infok a címerről:424px-coat_of_arms_of_argentina_svg.jpg

Kék fehér az argentin zászló színei (az ég és a felhők) A címer tetején a felkelő nap helyezkedik el, Argentína jelképe. Középen kézfogás látható, ami Argentína különböző tartományainak egységét jelképezi.A két két nem teljesen egy színű, igy jelképezi az összefogást, a különböző népek között. Argenitna lakosságának kb 85-90%-a bevándolrló (főleg olaszok és spanyolok), így fontos kihangsúlyozni az összefogást. A két kéz egy botot tart, ami a hatalmat és annak akaratát képviseli hogy hajlandóak megvédeni a szabadságot, aminek jelképe a csúcsán lévő vörös phrügia sapka(Szabadság-sapka). E jelkép az ókori  Római Birodalom korából származik, anatóliai rabszolgák szabadságának kivívására utal, akiket fabottal vertek felszabadulásuk előtt. Legalábbis Wikipédia ezt mondja. A piros sapkáról több legenda kering, Az egyik szerint két csoport volt, a fehér és piros sapkások, A pirosak központosítást (Buenos Airessel a középpontban) akartak, míg a fehérek decentralizálást. Végül a pirosak győztek, így került be a piros sapka. Több helyen a babér koszorú helyett a napsugarak mennek körbe a címeren. Sok változat létezik, de a kék fehér, a kézfogás, a nap és a piros sapka mindig benne van.

Na de ennyi elég a művelődésből :)

Szólj hozzá